wet food dog
غذای مرطوب سگ یا کنسرو شده : کدام یک برای سگ ها مضر است؟

انتخاب بهترین غذای مرطوب برای سگ

در این مقاله، ما هر یک از چهار سبک اصلی تغذیه سگ را بررسی می کنیم: خشک، مرطوب(تازه)، خام و خانگی. ما به اصول اولیه هر سبک، مزایا/معایب، بهترین شیوه‌ها و مواردی که باید اجتناب کنید، خواهیم پرداخت.

غذای مرطوب سگ چگونه آماده می شود؟

غذای مرطوب یا کنسرو شده سگ با مخلوط کردن گوشت حیوانی، مواد گیاهی، ویتامین ها و سایر مواد در یک مخلوط یا نان فرآوری شده و از پیش پخته شده تهیه می شود که سپس در یک ظرف ضدعفونی شده (به عنوان مثال، یک قوطی) بسته بندی می شود. به طور معمول، مخلوط غذای سگ در دمای و فشار بالا در ظرف دربسته مجدداً پخته می شود تا هر گونه آلودگی را از بین ببرد. به دلیل این سطح از پردازش، برخی از صاحبان سگ می پرسند: آیا غذای خیس سگ برای سگ مضر است؟ ساده ترین پاسخ این است: بستگی دارد.

غذای مرطوب سگ | نوبل فارم

همچنین می توانید از غذای کنسرو شده سگ (حیوانات خانگی) نوبل فارم نیز دیدن کنید و از خود تامین کننده محصول خود را مستقیما خریداری کنید.

مزایای غذای مرطوب سگ

  • به طور معمول حاوی پروتئین گوشت بیشتر از غذای خشک است
  • حاوی کربوهیدرات کمتر، به معنای کاهش پتانسیل افزایش وزن است
  • قوطی های ضد هوا نیاز به نگهدارنده های مصنوعی را کاهش می دهند
  • به هیدراته نگه داشتن سگ ها کمک می کند، به خصوص سگ هایی که آب کافی دریافت نمی کنند
  • در سگ هایی که مشکلات دندانی دارند یا حس بویایی یا اشتها کم شده است، غذا خوردن را وسوسه می کند

معایب غذای مرطوب سگ

  • به راحتی خراب می شود.
  • گران تر از غذای خشک است.
  • حجیم برای نگهداری
  • خطرات بالقوه سلامتی، ناشی از نگهداری غذا در قوطی های دارای پوشش “بی پی ای” که اغلب مواد مغذی را از بین می برد.
  • فاکتورهای زنده را برای تغذیه با طیف وسیع فراهم نمی کند.

انتخاب یک غذای مرطوب خوب برای سگ

مانند غذای خشک، اینکه آیا غذای تر سگ برای سگ خوب است یا خیر، به کیفیت غذای مرطوب سگ بستگی دارد، به ویژه به نوع و مقدار پروتئین گوشت موجود در آن (و افزودنی های ناسالمی ممکن است داشته باشد). به طور کلی، غذاهای مرطوب سگ حاوی پروتئین بیشتری هستند و فرآیند کنسرو کردن خود نیاز به نگهدارنده ها و سایر افزودنی های نامطلوب را از بین می برد. اما این بدان معناست که غذای تر سگ پس از باز شدن شروع به فاسد شدن می کند، بنابراین نمی توان آن را برای مدت طولانی کنار گذاشت.

علائم بارز یک غذای مرطوب خوب سگ

این نوع غذا هر چه پروتئین حیوانی با کیفیت و قابل هضم بیشتری داشته باشد، بهتر است. فهرست مواد تشکیل دهنده، بهترین ابزار صاحب سگ در تعیین کیفیت غذای مرطوب سگ خواهد بود. محتویات غذا به ترتیب از ماده ای که بیشترین درصد وزن کلی را دارد تا کمترین آن فهرست می شود. غذاهای مرطوب سگ حاوی رطوبت زیادی هستند، بنابراین یافتن آب به عنوان اولین ماده، مشکلی نیست. وقتی آب را در نظر بگیرید، غذای خیس سگ هنوز به طور متوسط ​​حدود ۵۰٪ پروتئین بیشتری در هر وعده نسبت به غذاهای خشک دارند.

غذای مرطوب سگ | نوبل فارم

یک ماده گوشتی با نامی که شما می شناسید (به عنوان مثال، گوشت گاو، بره و غیره) باید در سه ماده اول باشد، اگر نه اولین. همچنین، شما می‌خواهید که آن ماده اصلی یک گوشت خاص باشد (به عنوان مثال، “بوقلمون” به جای “محصول جانبی بوقلمون”).

محصولات جانبی حیوانی و وعده های غذایی حیوانی استخوان های فوق پخته و سایر بافت های کم عیار لاشه حیوان هستند، بنابراین تشخیص ارزش غذایی آنها دشوار است و شاید بهتر باشد صفر فرض شود. پروتئین‌های غیرقابل هضم موجود در این وعده‌های غذایی/فرآورده‌های جانبی درصد پروتئین را متورم می‌کنند و تجزیه و تحلیل تضمینی را مشکوک می‌کنند.

گوشت اندام یک عنصر مناسب در غذای سگ است، زیرا سگ ها به مواد مغذی نیاز دارند که فقط می توانند از گوشت اندام دریافت کنند. توصیه نمی شود که پت به طور مداوم از یک جیره غذایی از گوشت اعضای بدن، بدون تنوع، تغذیه شود. همیشه بهتر است مخلوطی از پروتئین ها و گوشت های اندام را تغذیه کنید و جیره غذایی تر/کنسرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

میوه‌ها، سبزیجات و غلات معمولاً در دستور العمل‌های غذای مرطوب سگ گنجانده می‌شوند، اما می‌توان از آنها به‌عنوان پرکننده و تکمیل کننده فهرست محتوای پروتئینی غذای مرطوب استفاده کرد.

اندام های داخلی سگ ها برای جذب مواد غذایی از منابع گیاهی، به ویژه ذرت و سویا، باید سخت تر کار کنند. هنگامی که محتوای کربوهیدرات ناخواسته و پروتئین ضعیف جذب شده را در منابع گیاهی ترکیب می کنید، موقعیتی ایجاد می کنید که سگ ها برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز خود نیاز به پرخوری دارند و در نتیجه برای بسیاری از سگ ها افزایش وزن و چاقی ایجاد می شود. به هر حال، برخی از محصولات حاوی سبزیجات در مقادیر اندک هستند تا محصولات سالم تر به نظر برسند.

پرچم های قرمز یک غذای خیس بد سگ

از آنجایی که آنها پخته می شوند و در قوطی های بدون هوا نگهداری می شوند، غذاهای تر سگ معمولاً به مواد نگهدارنده نیاز ندارند که می تواند برای سگ ها ناسالم باشد. اگر غذای مرطوب سگ شما حاوی مواد نگهدارنده است، این نشانه خوبی نیست. مطمئناً تازگی گوشت را قبل از کنسرو شدن زیر سوال می برد. با این حال، فرآیند کنسرو کردن بدون نگرانی سلامتی نیست. بسیاری از قوطی ها با BPA پوشانده شده اند که با ایجاد مشکلات سلامتی در انسان و حیوانات خانگی مرتبط است.

بیایید در مورد مواد افزودنی هم صحبت کنیم. غذای مرطوب سگ به طور معمول سرشار از پروتئین گوشت و ماهیچه هستند، بنابراین ظاهر، بو و مزه آن ها همان طور است که باید باشد و سگ ها به آن واکنش نشان می دهند.

اگر غذای کنسرو شده سگ مورد نظر حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی، طعم‌دهنده یا رنگ‌کننده باشد، باید تعجب کنید که تولیدکننده از چه نوع گوشتی استفاده می‌کند که به کمک زیادی نیاز دارد برای افزایش کیفیت محصول خود؟ قوام دهنده ها، مانند گلوتن گندم، به برش‌ها و تکه‌های گوشت کمک می‌کنند تا شکل خود را در طول فرآوری حفظ کنند، اما می‌توان از آنها برای کمک به تشکیل توده‌هایی که شبیه تکه‌های گوشت واقعی است، استفاده کرد. صمغ های طبیعی (به عنوان مثال، صمغ گوار) نیز به عنوان چسبنده در این پروسه استفاده می شود.

همچنین می توانید از غذای کنسرو شده سگ (حیوانات خانگی) نوبل فارم نیز دیدن کنید و از خود تامین کننده محصول خود را مستقیما خریداری کنید.

عوامل زنده

لازم به ذکر است که فرآیند پخت غذای تجاری مرطوب سگ می تواند کیفیت غذایی مواد سالم را از بین ببرد. به همین دلیل است که بسیاری از غذاهای تجاری سگ، شامل ویتامین ها و مواد معدنی اضافه شده ای هستند که سگ ها به آنها نیاز دارند.

عبارت “کامل و متعادل” روی بسته بندی غذای سگ به این معنی است که مشخصات تغذیه ای باید حداقل استانداردهای لازم را برای نیازهای تغذیه ای سگ برآورده کند. حتی زمانی که غذای تر سگ تجاری با این استاندارد مطابقت داشته باشد، فاقد مواد مغذی ضروری است، از جمله عوامل زنده ای که سگ ها از منابع غذایی طبیعی تر دریافت می کنند، اما این مواد مغذی می توانند و باید در زمان تغذیه مکمل شوند.

 

منبع : springtimeinc.com