بوقلمون نر | بوقلمون ماده
چگونه بوقلمون نر و بوقلمون ماده را از هم تشخیص دهیم؟

خواه برای یک سفر شکاری آماده می‌شوید یا خودتان پرورش بوقلمون را انجام می‌دهید، دانستن چگونگی تشخیص جنسیت بوقلمون‌ها مهارت مفیدی است. با این حال، اگر نتوانید از نزدیک نگاه کنید جنسیت بوقلمون نر یا بوقلمون ماده است؟ خوشبختانه، نشانه‌های واضح زیادی وجود دارد که می‌توانید مراقب آنها باشید و ما دقیقاً به شما نشان خواهیم داد که چه هستند. در ادامه چند استراتژی ساده را بخوانید تا به شما در رابطه با تشخیص جنسیت بچه بوقلمون ها از نزدیک کمک کنیم.

چیزهایی که باید بدانید

  • بوقلمون های نر پرهای براق تری نسبت به پرندگان ماده دارند. آنها همچنین روی سینه خود ریش پردار دارند که معمولاً ماده ها ندارند.
  • برای تعیین جنسیت بچه بوقلمون، دهانه مقعد (که در زیر دم، بین پاهای پرنده قرار دارد) را بررسی کنید.
  • یک بوقلمون جوان (مرغ) را بردارید و ببینید که آیا پاهایش بالا می‌آیند یا آویزان می‌شوند. مرغ های ماده اجازه می دهند پاهایشان آویزان شوند، در حالی که مرغ های نر پاهای خود را به سمت بالا می کشند.

بوقلمون‌های بالغ

پرهای سر در بوقلمون‌های ماده و نر

بوقلمون نر | بوقلمون ماده

بوقلمون های ماده روی سر خود پر دارند، در حالی که نرها این گونه نیستند. به سر بوقلمون نگاهی دقیق بیندازید آیا پرهایی وجود دارند که سطح را می پوشانند یا بوقلمون کاملاً کچل است؟ اگر اصلاً نمی توانید پرهای سر را تشخیص دهید، احتمالاً بوقلمون نر است.

بوقلمون های ماده گوشتی به رنگ آبی مایل به خاکستری دارند که ممکن است در زیر پرهای سرشان قابل مشاهده باشد.

اگر به دنبال تقویت و بهبود رشد بوقلمون‌های خود هستید، حتماً از پودر ماهی جنوب نوبل فارم استفاده کنید. این محصول با کیفیت عالی و تغذیه‌ای مناسب، بوقلمون‌های شما را قوی‌تر و سالم‌تر می‌کند.

پرهای براق و سرهای رنگارنگ بوقلمون‌های نر

بوقلمون نر | بوقلمون ماده

بوقلمون های نر دارای پرهای براق و مشکی و سرهایی با رنگ روشن هستند. پرهای بوقلمون نر در نور خورشید درخشش فلزی دارند، در حالی که پرهای ماده به مراتب کمتر براق هستند. پرندگان نر همچنین دارای سرهای رنگارنگی هستند که اغلب به رنگ های قرمز، سفید و آبی سایه می زنند، در حالی که پرندگان ماده دارای سرهای ساده و با رنگ خنثی تر هستند. در حالی که پرهای بوقلمون ماده کمی براق هستند، اما به اندازه پرهای بوقلمون نر رنگین کمانی ندارند.

پاهای کوچکتر و کوتاه‌تر بوقلمون‌های ماده

بوقلمون نر | بوقلمون ماده

بوقلمون های ماده کوچکتر و پاهای کوتاه تری نسبت به بوقلمون های نر دارند. اگر به گروهی از بوقلمون‌ها نگاه می‌کنید که در اطراف پرسه می زنند، به اندازه هر پرنده توجه کنید. به طور متوسط، مرغ های ماده ۳۳ تا ۵۰ درصد کوچکتر از همتایان نر خود هستند. پاهای آنها نیز کمی کوچکتر است. متوسط ​​پای بوقلمون ماده ۴ ۱⁄۲ اینچ (۱۱ سانتی متر) طول دارد، در حالی که متوسط ​​پای بوقلمون نر ۶ اینچ (۱۵ سانتی متر) است.

خارهای تیز بر پاهای بوقلمون‌های نر

بوقلمون نر | بوقلمون ماده

بوقلمون های نر روی پاهای خود خارهای تیز دارند، در حالی که ماده ها این گونه نیستند. اگر به اندازه کافی به بوقلمون نزدیک هستید، به پاهای آن دقت کنید. بوقلمون‌های نر دارای خار یا نوک تیز هستند که از پا بیرون می‌آیند.

خارهای نر بالغ معمولاً حداقل ۱/۲ اینچ (۱.۳ سانتی متر) طول دارند، در حالی که خارهای نر جوان کوتاهتر از ۱/۲ اینچ (۱.۳ سانتی متر) هستند. خارها به بوقلمون های نر در طول فصل تولید مثل کمک می کنند تا با نرهای دیگر مبارزه کنند، به همین دلیل است که آنها را در پرندگان ماده نمی بینید.

پرهای سینه قهوه‌ای بوقلمون‌های ماده

بوقلمون نر | بوقلمون ماده

بوقلمون های ماده دارای پرهای سینه با نوک قهوه ای هستند. به پرهای سینه بوقلمون دقت کنید – آیا در انتها سیاه به نظر می رسند یا قهوه ای؟ اگر سیاه هستند، احتمالاً به یک بوقلمون نر نگاه می کنید. بیشتر پرهای سینه بوقلمون بالغ در انتها مربع هستند، در حالی که پرهای سینه بوقلمون جوان تر در انتها منحنی بیشتری دارند.

این اطلاعات فقط در مورد بوقلمون های وحشی صدق می کند. اگر یک بوقلمون اهلی دارید، احتمالاً پرهای کاملاً سفید دارد. شاید نگاه دقیق‌تر به پری که بوقلمون انداخته است آسان‌تر باشد.

ریش سینه در بوقلمون‌های نر

بوقلمون نر | بوقلمون ماده

بوقلمون های نر دارای ریش سینه هستند، در حالی که ماده ها معمولا این گونه نیستند. به قفسه سینه بوقلمون نگاهی بیندازید آیا خطی از پرهای مو مانند را می بینید که در مرکز آن قرار دارند (که به عنوان ریش نیز شناخته می شود)؟ اگر چنین است، احتمالاً به یک پرنده نر نگاه می کنید، زیرا اکثریت قریب به اتفاق ماده ها ریش ندارند.

ریش بوقلمون های جوان تنها ۳ تا ۵ اینچ (۷.۶ تا ۱۲.۷ سانتی متر) طول دارند، در حالی که بوقلمون های مسن تر ریش هایی به طول ۶ تا ۱۰ اینچ (۱۵ تا ۲۵ سانتی متر) دارند. درصد کمی از بوقلمون های ماده نیز ریش دارند، بنابراین راه قطعی برای تشخیص جنسیت پرندگان شما نیستند. ریش را با کرونکل یا اسنود اشتباه نگیرید! کارونکل ها زوائد گوشتی در بالای سر هستند و اسنودها زوائد گوشتی هستند که بر روی منقار پرنده آویزان شده اند. هر دو جنس دارای این زوائد هستند، گاهی پوزه یک نر بالغ معمولاً تا حدودی بزرگتر از بوقلمون ماده است.

دم پهن بوقلمون‌های نر

بوقلمون نر | بوقلمون ماده

بوقلمون های نر پرهای دم خود را در پشت خود باز می کنند. بوقلمون‌های نر اغلب دم خود را به شکل بادبزن بالا می‌برند، بنابراین، اگر می‌بینید که بوقلمون بادکش می‌کند، احتمالاً به یک نر نگاه می‌کنید. از طرف دیگر، بوقلمون‌های ماده معمولاً دم خود را پایین نگه می‌دارند و پرهای دم خود را بالا نمی‌کشند. با این حال، همه نرها پرهای خود را بیرون نمی‌زنند، بنابراین این یک راه ساده برای تشخیص جنسیت بوقلمون نیست.

بوقلمون های نر در طول فصل تولید مثل بوقلمون تمایل دارند پرهای خود را باز نگهدارند. فصل تولید مثل بوقلمون واقعاً به محل زندگی شما بستگی دارد، اما اغلب بین فوریه و آوریل اتفاق می افتد. بوقلمون‌های نر جوان پرهای دم خود را به‌طور ناهموار بیرون می‌زنند، در حالی که نرهای بالغ پرهای خود را به‌صورت قوس صاف بیرون می‌زنند.  در طول فصل تولید مثل، بوقلمون‌های نر اغلب در حالی که پرهای دم خود را بیرون می‌زنند، به اطراف می‌چرخند. با این حال، پرندگان ماده نیز گهگاهی این کار را می کنند، بنابراین این رفتار یک راه ۱۰۰٪ قطعی برای تشخیص جنسیت بوقلمون نیست.

بوقلمون‌های جوان یا جوجه بوقلمون‌ها

مدخل های جوجه نر و ماده

بوقلمون نر | بوقلمون ماده

بچه بوقلمون های نر مدخل های برآمده ای دارند، در حالی که بچه های ماده مدخل های صاف دارند. همه بوقلمون ها در زیر دم و بین پاهایشان مدخل هایی دارند که به آنها امکان جفت گیری و تولیدمثل بیشتر را می دهد. با احتیاط پرنده را بردارید و با استفاده از یک دست بالها را به آرامی پایین نگه دارید و بین پاهایش را بررسی کنید. اگر مدخل بیشتر شبیه یک برآمدگی است، بچه بوقلمون (یا مرغ) نر است. اگر کاملاً صاف باشد، مرغ ماده است.

بچه بوقلمون ها در جوانی بسیار شبیه به هم هستند، به همین دلیل است که تشخیص جنسیت آنها در سنین پایین دشوار است. از آنجایی که بوقلمون ها بالغ می شوند و ویژگی های متمایزتری پیدا می کنند، تشخیص جنسیتشان آسان تر است.

جمع کردن پاها در جوجه بوقلمون‌های نر

بوقلمون نر | بوقلمون ماده

بچه بوقلمون های نر هر زمان که آنها را برمی دارید پاهای خود را در سینه جمع می کنند. به آرامی پرنده را با یک دست بلند کنید تا بال هایش را پایین نگه دارید. همانطور که پرنده را بلند می کنید، به پاهایش نگاه کنید آیا هنوز به پایین آویزان هستند یا در سینه اش فرو می روند؟ پاهای آویزان نشان دهنده بوقلمون ماده است، در حالی که پاهای کشیده نشان دهنده بوقلمون نر است.

اگر به پرورش بوقلمون‌های تخمگذار موفق فکر می‌کنید، محصول خوراک ویژه بوقلمون تخمگذار نوبل فارم را از دست ندهید! همین حالا بهترین تغذیه را برای بوقلمون‌های خود فراهم کنید تا شاهد تولید بیشتر و کیفیت بالاتر تخم‌ها باشید!

قلمرو طلبی در جوجه بوقلمون‌های نر

بوقلمون نر | بوقلمون ماده

جوجه های بوقلمون نر قلمروی بیشتری نسبت به مرغ های ماده دارند. اگر در شناسایی مرغ از طریق مدخل یا حرکات پا مشکل دارید، در عوض کمی به رفتارش توجه کنید. به طور کلی، بوقلمون های نر نسبت به سایر پرندگان، به خصوص با افزایش سن، خشن تر و تهاجمی تر هستند. برخی از رفتارهای رایج پرخاشگرانه بوقلمون شامل نوک زدن و دعوا کردن است.

آماده‌اید تا پرورش بوقلمون‌هایتان را به سطح بالاتری ببرید؟ همین حالا مکمل اختصاصی شترمرغ، بلدرچین و بوقلمون نوبل فارم را امتحان کنید و تفاوت را در سلامت و رشد پرندگان خود ببینید!

سوالات متداول درباره بوقلمون های نر و ماده

در چه سنی جوجه بوقلمون می‌تواند پرواز کند؟

جوجه بوقلمون‌ها به سرعت رشد می‌کنند و قادرند در سن ۸ تا ۱۰ روزگی پرواز کنند.

بوقلمون وحشی نر چگونه به نظر می‌رسد؟

بوقلمون‌های وحشی نر معمولاً کوچکتر و لاغرتر از بوقلمون‌های اهلی هستند، اما بسیاری از ویژگی‌های مشابه را دارند. به عنوان مثال، بوقلمون‌های وحشی نر دارای دم بزرگ و بادبزنی شکل، پرهای براق و درخشان، و همچنین “ریش” سینه‌ای و “غده” مشخص روی صورتشان هستند.

آیا بوقلمون‌های ماده نیز باد می‌کنند؟

اگرچه این رفتار بیشتر با بوقلمون‌های نر مرتبط است، اما بسیاری از افرادی که بوقلمون‌ها را نگهداری می‌کنند گزارش داده‌اند که بوقلمون‌های ماده نیز باد می‌کنند. به خصوص اگر در غیاب بوقلمون‌های نر باشند، این رفتار را بیشتر نشان می‌دهند که ممکن است به عنوان روشی برای تثبیت سلطه در گروه مرغ‌ها باشد.

نکات تخصصی

  • بوقلمون‌های نر بالغ با نام «گابلر» شناخته می‌شوند، در حالی که بوقلمون‌های نر جوان «جیک» نامیده می‌شوند. بوقلمون‌های ماده بالغ «هن» نامیده می‌شوند، در حالی که بوقلمون‌های ماده جوان «جنی» نام دارند. به طور کلی، به بوقلمون‌های نر بالغ و جوان «تام» گفته می‌شود.
  • نام رسمی برای هر گروه از بوقلمون‌ها «رافتر» است.
  • باور کنید یا نه، بوقلمون‌های نر و ماده به روش‌های مختلفی دفع مدفوع می‌کنند. مدفوع بوقلمون‌های ماده به شکل مخروطی است، در حالی که مدفوع بوقلمون‌های نر به شکل خمیده است. پرندگان مسن‌تر تمایل به داشتن مدفوع بزرگ‌تری دارند.
  • تنها بوقلمون‌های نر هستند که صدای معروف «گابل» را تولید می‌کنند. بوقلمون‌های ماده به آرامی صداهایی مانند «کلاک» یا «یَلپ» تولید می‌کنند، اما صدای گابل نمی‌دهند.

نکته مهم

تعیین جنسیت بوقلمون‌های جوان ممکن است برای افرادی که تجربه زیادی ندارند، دشوار باشد. اگر برای اهداف پرورشی نیاز به تعیین جنسیت بوقلمون‌ها دارید، توصیه می‌شود از متخصصین نوبل فارم برای تعیین جنسیت طیور کمک بگیرید.

اشتراک گذاری